You don't deserve to be called a friend !

assalamualikum :')
menurut google translate edisi 1:17pagi waktu zimbabwe , friend is rakan , sahabat , blaablaa . the one who will be with us , share secrets , problems , happiness , hardness , sickness , agness monicaa *tetibaa . tapii , layaak ke aku pangil kaw kawan ? layak ke kaw panggil aku kawan ? itu persoalannyaa .


yess , duluu kami kawan :DD like REAALL CLOSEE . one of the reason sebab dah tkde orang lain yang nak dikawaan . yelaa dekat tempat tuu pun cuma kami berlimaa jeaa . even lainlain department adaa yang jagaa luar dalam kanan kirii tapi kami cumaa adaa kami jea lah . rahsia dalaman tak boleh share dgn org luar .

so we treat each other the way best friend did , even baru kenal like a week . accept for this girl i called kakak , quiet close to me . selalu balik samasamaa , sometimes datang pun samaa . sebab rumah dekat kan , she is a nice person . baik , lembut , sopan . very kekampungan , down to earth type of person . andd she's really good at keeping secrets . aku tak pernah notice pun sebelum nii . until what i've heard lately buat aku rasaa macam aku Loseer gilaa kaw nyah ! aku bukan kawan , tak layak pun di panggil kawan .


even aku dgn diaa bnyk share secrets , problems . tapi tak sangkaa lagi bnyk yang diaa pendam . aku igt kan aku dah cukuup bagus utk dipanggil kawan , tapi hampeh . tersesaat jauh kawan kaw tuu tau tak Emma ? Selfish gilaa lah kaw ! aku tak sangkaa dia jadi smpai macam tu sekali .

4bulan jea kot ktorg tak contact . tuptaap macam macaam aku dgr ceritaa pasal diaa . duluu samaasamaa buat jahaat curik tulang pegi dating , aku igt kan lelaki tu baik . puas ktorg ramairamaai pujuk diaa ubat hati yang duka laraa tuu dengan lelaki tuu . sekaalii nahh kaw , nasik dah jadi bubur , cempedak dah jadi nangka , api dah jadi baraa , Emma dah jadi tua . erkk ?

andd the worst part is lelaaki tu kristian . Subhanallah . andd for the record , dia hilang sejak semuanyaa terbongkar . penyesalan takda gunaa . kan dah ckp sediakan payung sebelum hujan . apaa guna sediakan payung skrg kalau banjir dah melanda ? mungkin payung tu boleh simpan utk gunaa masa depan . tapi ada kah lagi masa depan ?


kawann supposed to be our most comfortable spoken diary . just say anything andd they'll listen . ask them to widely open their mouth just to express their opinions . other than that , senyaap duduk diamdiaam . andd yes kitaa akan lega after dah lepaskan semuaa yang di pendam . tapi tak ramai boleh buat mcm tuu . even me , myself . i can't talk to my friend about my problems . its not that i dont believe them . its just im to too tooo sensitive . cepaat benorr menangis . tapi tak seemuaa aku pendam , small things tuu boleh laa share , so it won't burden me so much . tapi lain orang lain caraa kan -.-'


is it really i can't be called a friend ? 50-50 ? layaak ke ? aku rasaa bersalah sgt , like seriously if i can fix this , i swear i will . after all maybe this is a great lesson to learn for u yeah Emma . samasamaa lah doaa , may she will come back where we will still there for her , InsyAllah .