Ya Allah , selamatkan hamba mu ini :'(

Assalamualaikum :') entry dari hati ke jari . peritnya Tuhan je tau , tuan punya badan pun taktau kenapaa . kalau lah aku boleh figure sendiri ape kene dengan diri aku ni , maybe aku takkan jadi macam ni . just maybe -.-' there are few possibilities yang aku cuba reka sendiri utk sedap kan hati aku .

maybe aku Homesick sangat kot :'( padahal tkde lah lama mana pun tak balik , tapi entah kenapaa aku rasaa macam naaaakkk sangaat balik rumah . it's not the house yang aku rindu , eh mm maybe sikit laa , the enviroment i mean . but mostly mummy and daddy , kakak dengan amer , andd abang :'( hidup aku dah makin terasa kurang kasih sayang . i really wish everyday i wake up with my mum's snoring , my dad's voice shouted to wake us up for Subuh prayer , my sister's leg on my belly , sound of motorcycle in the morning when amer go buy some breakfast , andd late in the afternoon abang bangun andd eat his breakfast with his stale stinky saliva :)

Ya Allah , aku nak semuua tu balik . mungkin selama ni aku tak pernah hargai apa depan mata aku . selamaa ni aku tidur jauhjauh dari mak , so that mimpi tak berapaa indah aku tak terganggu , aku sumbat earphone so that pekikan ayah tk dengar , aku siap letak penghadang in between bahagian kakak and mine so that kaki dia tak sepak menyepak aku waktu tidur , aku siap tutup tingkap lagi hoping tingkap tu dapat protect dari bunyi motor amer pagipagi , andd tak henti berdebat kutuuk abang busuuk tak bertamadun pengotor pejadah lagi laa , but when i look back , aku tak kisaah pun semuaa tu , aku nak keluarga aku balik . kebahagiaan kami satu family . even banyaak sgt problem , but problems supposed to make the memory become sweet , isn't it ? aku dah tak larat laa , puas aku tahan diri aku utk tak menangis , acah-acah kuat lah konon , padahaal makin perit yang aku dapat .

Andd my studies , aku dissaponted dengan diri aku sendiri . orang boleh ckp laa , tapi aku mmg kecewa sgt dgn diri aku , some says aku terlampau set high expectations , tapi aku tau aku mampu buat , setinggi manaa pun laa . tapi kenapaa aku tak boleh ? Ya Allah , kuatkan hamba mu ni . sampai satu tahap aku rasa nak giveup . ni bukan giveup mainmain , hardcore punya giveup diluar batas pemikiran orang terpelajar . mulaa dah aku fikir bukanbukan . ye aku tau , salaah tu , dosa kan ! takde laa sampai fikir nak bunuh diri , tapi aku asyik memikirkan kalaulah aku kat tempat abang , kalau lah malam tu bukan abang yang pergi , tapi ajal aku yang sampai dulu . aku dah tak tahan laa macam ni , entah apaa yang aku tk tahan pun aku tak tau .

aku tak boleh tgk mak aku sedih , aku tak boleh tgk ayah aku sakit , aku tak boleh tgk kakak aku pertahan kan diri dia as anak sulung sekarang ni , even dlm hati diaa masih perlukan bimbingan , andd kesedihan amer yang dah hilang geng wrestling diaa . puas aku tahan air mata aku dari mengalir , puas aku sembunyikan semua masalah aku so that people around me tak penat fikir pasal aku , so that kawankawan aku tak bangkitkan kesedihan aku . macam Farah cakap - Emma kalau takde mood mesti seemua takde mood . so aku pun kene laa fakely act happy so that yang lain pun happy . puas aku teruskan senyuman gelak tawa ni even aku tau , makin sakit hati aku akan jadi . andd now , semua dah terbukti . benda yang aku pendam selama ni dah datang menghantui aku balik , sengsara ! baik lah aku lepaskan jea dulu , mungkin hidup aku akan jadi lebih baik .

aku makin lemah , hilang semangat nak belajar , andd worst hilang semangat nak hidup . tapi aku tau , aku kene teruskan jugak demi masa depan aku , demi mak ayah . aku dah janji dengan diri aku , takkan dengan diri sendiri pun nak mungkir janji , payah laa macam tuu -..-' mungkin hbungan aku dengan Allah renggang , bukan mungkin , memang pun ! takpe Emma , Allah tunjukkan sayang kepada hambanya dengan dugaan , utk menilai tahap sayang hamba tu pada Allah balik . aku da makin tersasar jauh , rasaa macam nak lari , lari dari apaa pun aku taktau . bukannyaa ada masalah pun -.-'

tapi rasa mcm nak hilang sekejap dari dunia ni , then bilaa semuaa dah clear , balik semula ke dunia teruskan hidup dengan lebih luarbiasaa . tapi aku tau , mimpii jea laa Emma . InsyAllah kalau aku hidup lagi esok , aku nak ubah diri aku , pemikiran aku . jadi matang sikit ye Emmaa . teruskan hidup ! ingat laa , hidup memang tak senang , tapi cuba teruskan hidup utk menyenangkan kematian . cuba ye Emmaa , cuba sehabis boleeh !