semester baru dalam kehidupan .





assalamualikum :D yes sekarang dah menempuhi semester baru dalam kehidupan , another stage of life , dah makin matang dari hari ke hari . eh yekee matang ? errk . nak tak nak kita kene tempuh jugak , teruskan melangkah walaupun kita tau semakin jauh kita melangkah , makin membebankan kita . makin laju kita melangkah , makin dekat kita dengan kematian , errk ? pahaal ttbe kematian ni ?


tapi apa yang tersirat dalam setiap langkah tu adalah sebuah kehidupan . sebuah kejayaan menanti kita disanaa . hidup yang takda penghujung . sebab tu kita kene terus melangkah dengan yakin , jangan was-was . tersilap langkah bukan satu sebab utk kita tersasaar dari destinas kita , sentiasa ada peluang utk berundur dan perbaiki kesilapan tu . terjatuh masa melangkah merupakan satu peringatan utk kita perbaiki langkah kita . toleh belakang dan tgk apaa silap kita , renungkan dan fikir perubahan utk masa akan datang .


takda manusia yang sentiasa di jalan yang betul . even GPS dgn Google Map pun takkan dapat tentukan arah tujuan kita . kita yang kene tentukan sendiri . people around us plays the most important role to guide us to stay on the right path . jangan fikir dunia ni hanya adaa kita jea . always look around , learn from mistakes . kembangkan pemikiran . bukak mata luasluas . lihaat lah duniaa *jerit kuatkuat sambil depaa tangan :D feel the power .